Wednesday, December 02, 2020

TeaMasters tea class: Celadon porcelain

Song dynasty Yaozhou celadon bowl, National Palace Museum

In case you missed my weekly online tea class on Facebook Live, here is the video about Celadon Porcelain. I discuss the historic origins, the characteristics, the uses and the beauty of celadon teaware. And I show 3 celadon antiques from my 3 different dynasties from my personal collection. I congratulate Heidi Jo for winning a sample of spring 2020 Tian Chi Oolong. She answered correctly the question " When did celadon porcelain mature enough to stop being considered proto-porcelain?" The answer is... given during the class. Join me this Friday evening for a new tea class and another chance to win a tea from the Tea-Masters boutique!
Si vous avez raté ma classe sur la porcelaine céladon, samedi matin dernier, je vous invite à la voir sur Youtube. Ce mois-ci, lors de chaque vidéo en direct, j'offre un échantillon de thé à la personne qui répondra correctement en premier à une question ayant trait au cours. Ce samedi, c'est Benoit qui a su de quelle précieuse le céladon s'inspire! Cela lui a permis de gagner 25 gr d'Oolong de haute montagne de Tian Chi du printemps 2020!
Spoiler alert: dans cette vidéo, je fais une bourde énorme et mets de l'eau partout! Si vous voulez rire de moi, distrait qui perd maitrise et concentration, profitez-en! Et à samedi matin prochain pour un nouveau cours de thé en direct et une nouvelle chance de gagner un thé de la boutique Tea-Masters!

No comments: