Tuesday, March 04, 2008

Red tea naming (continued)

Since I have announced a small naming contest for this Taiwanese organic red tea, I have received many suggestions. Here are some of those that I like best:
- Red Sky
- Red Bliss
- Red Dawn
- Blushing Maiden
- Maiden Kiss

I also received very nice entries in French:
- Nectar de Lune (Moon Nectar)
- Perle de Nuit (Night Pearl)
- Perle d'Ambre (Amber Pearl)

Many more of you had the chance to taste the tea since then. I would be interested to know what name the taste of this tea inspires to you. Please let me know this week. I will then transmit the list to the farmer who created this tea. The final choice is up to him (2nd and 3rd place are up to me). Thanks for your participation.
Vous avez été nombreux à goûter à ce thé depuis décembre. C'est à vous que je m'adresse encore une fois pour vous demander de participer à ce petit concours pour trouver un nom à ce thé. Après l'avoir goûté, quel est le nom qui décrirait le mieux les saveurs moelleuses de ce thé rouge de Nantou? Merci de me donner votre réponse cette semaine.

3 comments:

Anonymous said...

Hhm... I like to throw in
"Red Beauty" but if I have to
choose from the list I would
favor "Blushing Maiden" - or maybe better "Blushing Virgin" as it is
a new tea :o)

Anonymous said...

Bonjour du Canada (Québec)!
J'ai une boutique de thés et j'aimerais savoir où je peux me procurer ce thé.
Merci et bonne journée !

www.aromainternational.com

Ronan.Kerleo said...

Bonjour,

Après plusieurs mois de dégustation, je pense sincèrement que ce thé est rempli des parfums et saveur de son terroir de Nantou. Un nom rappelant ses origines me semblerait parfait:
- Red Sun Moon ou Sun Moon Nectar
- Formosa Bliss (félicité de Formose)
- Nantou Red jewel (joyau rouge de Nantou) or Formosa Red Jewel

Ronan