Monday, April 10, 2006

Qing dynasty cups


I took pictures of my recent purchase of simple Qing dynasty tea cups. You see them before they've been cleaned them. You see them face up and down. (Click on the pictures to see them in full size).

















The small cup on top (which is the only one to appear in all the pictures) without anything written inside is not a tea cup: it's an Qing dynasty wine cup, an ancient shot glass if you want! I'll make close up pictures next time the weather permits (I just saw a lightning over Taipei).

Let me also make an annoucement, a 'promotion' if you want: now that I have many antique cups, I will give one with every purchase of my wild YiWu 1985 Tuo Cha.

I always use old cups or even an old small Tian Mu bowl when I drink old or cooked puerh. The glazing of these old cups is so soft and natural after all these years, that the tea feels even more mellow and soft to drink. (There is another reason behind this promotion, actually: my puerh importer told me that the Koreans are also very interested in this lot. Like the 1990 Jiang Cheng brick, it might soon be sold out. His advice: don't wait too long to order this Tuo Cha!)

3 comments:

Anonymous said...

Bonjour Stéphane,

J'ai reçu ton deuxième colis samedi matin et j'ai pu y découvrir ma Zisha pourpre et surtout mes deux coupes Qing : quelle surprise, la théière est minuscule mais les coupes le sont encore plus.
Fascinantes : je les ai regardées, touchées et manipulées dans tous les sens et les ai inaugurées avec du pu er tout simple. Et là, malgré la qualité moyenne du thé, ce fut la surprise : quel délice de boire à petites gorgées dans ces petites coupes. Un mélange de plaisirs aussi bien tactiles, gustatifs et intellectuels. Bref, un régal.
J’ai hâte d’être ce soir car je vais les essayer avec ma Duanni et un pu er de meilleure qualité.

Salutations

Anonymous said...

Bonjour à tous,

Je viens de recevoir les 4 autres coupes Qing que j'avais commandées.
Le plaisir de les regarder et de les toucher est le même que pour les 2 premières.
Aucun regrets. Loin de là.

Salutations

Anonymous said...

Bonjour a tous,
ces tasses sont effectivement minuscules, mais tres agréables à manipuler.
A l'interieur, le the est leger, leger, on dirait un nuage que l'on aspire!
Ce que l'on ne voit pas aussi sur les photos - en tout cas pour la mienne, probablement celle en haut a droite sur les photos du haut - c'est que la couleur de fond n'est pas blanche, mais tire legerement vers le vert.
De bien jolies tasses en verite!